25 maj 2015

Kultaseppa Salovaara

I lördags öppnade John Kelly sin sommaröppna Antikaffär på Sandviksteatern i Holmsund. Vi var där strax före öppning och kunde lägga vantarna på några fina fynd. Jag är mest nöjd med det här vackra halssmycket i silver med bergskristaller. Smycket är märkt "925 Finland" och en stämpel (en björn tror jag) som jag lyckades spåra genom den användbara sidan www.925-1000.com. Det kommer från Kultaseppa Salovaara Kv i Åbo.



Smycket är ca 3,8 cm i diameter. Precis lagom tycker jag, inte för stort och inte för litet. Jag ska hitta en passande kedja och sedan ser jag fram emot att matcha det till någon snygg finsk klänning i sommar!

Priset var 250 kr vilket jag tyckte att det var väl värt. Efter lite Googling ser jag att det var ett fyndpris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommenter!